Συμβουλευτική στη διατροφή

Γιατί κολλάει η ζυγαριά;

Ιδιαίτερα σύνηθες φαινόμενο είναι πολλοί διαιτώμενοι να βλέπουν τη ζυγαριά να «κολλάει». Είναι μία από τις πιο εκνευριστικές καταστάσεις και ιδιαίτερα αποθαρρυντικές, ειδικά αν συμβαίνει μετά από καιρό στερήσεων, αφού έχεις πει όχι στο ντόνατς σου και έχεις κόψει το καπουτσίνο σου, τα συρτάρια σου έχουν κινόα και βρώμη, αλλά η ζυγαριά δεν λέει να κατέβει. Όσο απελπιστικό και να φαντάζει, σίγουρα οφείλεται σε μία λογική εξήγηση, η οποία αν αντιμετωπιστεί με ψυχραιμία, η απώλεια κιλών θα συνεχίσει και ο στόχος θα επιτευχθεί.

Οπότε, με ψυχραιμία πάντα και υπομονή, ας εξετάσουμε τους λόγους που εμποδίζουν την απώλεια.

  1. Μετά από την απώλεια πολλών κιλών και μετά από καιρό δίαιτας είναι φυσιολογικό το βάρος να χρειάζεται χρόνο να σταθεροποιηθεί. Συνεχίστε την προσπάθεια και βάλτε την άσκηση στο πρόγραμμά σας.
  2. Επίσης, μπορεί να φταίει το είδος της διατροφής που ακολουθούμε. Υπερβολικά αυστηρές, υποθερμικές δίαιτες που δεν βασίζονται στο μεσογειακό μοντέλο διατροφής «χαλάνε» τον μεταβολισμό μας. Ο μειωμένος μεταβολισμός καθυστερεί την απώλεια βάρους.
  3. Τα τσιμπολογήματα αυξάνουν την ενεργειακή μας πρόσληψη χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Αποτελεσματικό είναι η τήρηση διατροφικού ημερολογίου στο οποίο καταγράφουμε ό,τι καταναλώνουμε. Αυτό θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε της διατροφικές ατασθαλίες.
  4. Πολύ σημαντική είναι η επαρκής ενυδάτωση, καθώς είναι απαραίτητη για την λειτουργία των νεφρών και του γαστρεντερικού συστήματος. Ελλιπής ενυδάτωση προκαλεί κατακράτηση υγρών που ανεβάζει το βάρος μας.
  5. Υπάρχει όμως περίπτωση και να πίνετε τις θερμίδες σας. Δηλαδή να πίνετε αλκοολούχα ποτά, αναψυκτικά, φρουτοποτά και ροφήματα, που περιέχουν ζάχαρη.
  6. Αλλά και η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων υγιεινών τροφών λειτουργεί αρνητικά. Παρότι κάποιες τροφές είναι υγιεινές και θρεπτικές, όπως οι ξηροί καρποί, οι μπάρες δημητριακών, τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να τρώμε όση ποσότητα θέλουμε. Και στην υγιεινές τροφές χρειάζεται το μέτρο.
  7. Η σωματική άσκηση όσο βοηθητική και απαραίτητη είναι στην απώλεια βάρους, μπορεί να αυξήσει την μυϊκή μας μάζα. Φαίνεται ότι η ζυγαριά κολλάει, άλλα θα διαπιστώσετε στην λιπομέτρηση ότι το λίπος μειώνεται καθώς η μυϊκή μάζα αυξάνεται. Ωστόσο, προσοχή θέλει, μετά από πολύ έντονη σωματική άσκηση να μην καταλανώνετε μεγαλύτερη ποσότητα τροφής γιατί δεν θα μειωθεί ούτε το λίπος.
  8. Ο τρόπος ζωής είναι πολύ βασικός παράγοντας. Απαραίτητος είναι ο καλός και επαρκής ύπνος. Έρευνες έχουν δείξει ότι αν κοιμάστε λιγότερο από 7 ώρες αυξάνεται η παραγωγή της ορμόνης γκρελίνης, η οποία αυξάνει την όρεξη.
  9. Ο κακός ύπνος συνδέεται επίσης και με το αυξημένο στρες. Το στρες είναι ένας ψυχολογικός παράγοντας που επηρεάζει την απώλεια βάρους. Όταν αγχωνόμαστε εκκρίνουμε κορτιζόλη, που είναι η ορμόνη του στρες και αυξάνει την όρεξη. Επίσης, το στρες μπορεί να προκαλέσει αντίσταση στην ινσουλίνη και να αυξάνεται η όρεξή μας για γλυκά και λιπαρά.
  10. Τρώτε αργά σαν τους Γάλλους πάντα καθιστού, γιατί τρώγοντας το φαγητό στο «πόδι» και βιαστικά καταπίνουμε μεγάλες ποσότητες αέρα και νιώθουμε φούσκωμα.
  11. Τέλος, οι ορμόνες, όπως ο θυροειδής αδένας, μπλοκάρουν την απώλεια βάρους. Οπότε αν τηρείτε την διατροφή σας και παρόλαυτα δεν χάνετε, καλό θα ήταν να ελέγξετε την υγεία σας.

σχετικές αναρτήσεις