Άθληση-Άσκηση, Παθήσεις, Συμβουλευτική στη διατροφή

Τι με κρατάει πίσω από το να πετύχω τους στόχους μου και να αισθανθώ πιο υγιής;

Έχετε δοκιμάσει να ακολουθήσετε αυστηρή και στερητική διατροφή η οποία σας εξάντλησε και επέφερε το αντίθετο αποτέλεσμα υπερφαγικών επεισοδίων μετά από κάποιο χρονικό διάστημα; Ξοδεύετε ώρες στο γυμναστήριο αλλά δεν μπορείτε να χάσετε βάρος; Παρακάτω αναλύουμε μερικά κοινά λάθη που κάνουμε όλοι στο ταξίδι μας για βέλτιστη υγεία και επίτευξη ενός υγειούς βάρους:

1.Αυστηρή Δίαιτα

Η φροντίδα του εαυτού σας είναι η απόλυτη μορφή αυτο-αγάπης. Αντίθετα, η υπερβολική αυστηρότητα απέναντι στον εαυτό σας δεν εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό. Οι περιοριστικές δίαιτες συχνά οδηγούν σε υποτροπές, ακολουθούμενες από αυξημένα επίπεδα άγχους και συναισθήματα ενοχής. Η υγιεινή ζωή είναι ένας τρόπος ζωής, τόσο απλό! Αρχίστε να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές, συχνά γεύματα και μην παραμελείτε την ενηδάτωσή σας. Αργά και σταθερά, κάτι που θα οδηγήσει σε μια διαρκή αλλαγή στον τρόπο ζωής. Εστιάζουμε στην πρόοδο – όχι στην τελειότητα. Με τον καιρό, θα διατηρήσετε φυσικά μια υγιεινή διατροφή χωρίς να υποφέρετε.

2.Υπερπροπόνηση

Η υπερβολική άσκηση είναι αντιπαραγωγική.  Εάν αθλείστε για 45 λεπτά έως μια ώρα, σε κατάσταση υποθερμιδικής διατροφής τέσσερις ή περισσότερες φορές την εβδομάδα, γίνεται αυτομάτως καταβολική διαδικασία. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας καταστρέφει την άλιπη μάζα για να δημιουργήσει γλυκόζη για την προπόνηση. Επίσης, οι ορμόνες του στρες θα αυξηθούν, γεγονός που εμποδίζει την πέψη. Επιπλέον, όσο περισσότερο καταπονείτε το σώμα σας προπονητικά, θα αισθάνεστε έντονο το αίσθημα της πείνας και έτσι θα καταναλώνετε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού. Είναι σύνηθες τα άτομα που κάνουν υπερβολική άσκηση να εισέρχονται σε έναν φαύλο κύκλο προσπαθώντας να αντισταθμίσουν την υπερβολική κατανάλωση λανθασμένων ειδών και ποσοτήτων τροφής.
Λάβετε υπόψη ότι μόνο η άσκηση δεν έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί απώλεια βάρους. Συνδυάστε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής με ρεαλιστικούς προπονητικούς στόχους.

3.Τρώτε ενώ αισθάνεστε άγχος ή απογοήτευση

Όλοι μας έχουμε διατροφικές αδυναμίες, και φυσικά η απόλαυση (με μέτρο) είναι αυτονόητη! Εάν όμως υποκύπτετε συχνά σε αυτούς τους πειρασμούς, μπορεί εύκολα να εξελιχθεί σε μια συνήθεια η οποία μπορεί είτε να οδηγήσει σε αύξηση βάρους είτε να σας εμποδίσει να χάσετε βάρος. Όταν είστε αγχωμένοι, προσπαθήστε να βρείτε τρόπους που ταιριάζουν σε εσάς και θα σας κάνουν να αποφύγετε την κατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων. Προσπαθήστε να διαλογιστείτε, κάντε ένα αφρόλουτρο, βγείτε για έναν περίπατο, βρεθείτε με κάποιον φίλο κ.τ.λ.

4.Όταν το παρακάνετε με τις υγιεινές επιλογές

Η κατανάλωση υπερβολικών ποσοτήτων υγιεινών τροφίμων είναι συνήθως αρνητική. Η υπερβολική ποσότητα βιταμίνης Α είναι τοξική για το συκώτι σας. Πολλές υπερτροφές, όταν καταναλώνονται υπερβολικά, είναι επίσης επικίνδυνες για την υγεία σας. Η υπερβολική ποσότητα τζίντζερ μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή ναυτία. Επιπλέον, εάν καταναλώνετε πάρα πολλά από ορισμένα τρόφιμα, πιθανότατα παραλείπετε μια μεγαλύτερη ποικιλία τροφίμων που μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκεια βιταμινών. Επίσης, λάβετε υπόψη ότι ορισμένα πολύ υγιεινά τρόφιμα – όπως ξηροί καρποί, ελαιόλαδο και αβοκάντο – έχουν εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους. Η κατανάλωση ισορροπημένης διατροφής θα διασφαλίσει ότι καλύπτετε τις ημερήσιες απαιτήσεις σας. Έτσι, πριν προλάβετε να ενθουσιαστείτε με επιλογές όπως ζυμαρικά κολοκυθιών, καρύδια της Βραζιλίας ή υπερθερμιδικά smoothies, εισάγετέ τα στην διατροφή σας με μέτρο.

5.Παραγγελία φαγητού από έξω

Φυσικά και θα τύχει να παραγγείλετε το γεύμα σας από έξω. Ωστόσο, το να συμβαίνει σε καθημερινή βάση δεν θα ωφελήσει ούτε το βάρος αλλά ουτε και την υγεία σας. Συχνά, πιστεύουμε ότι παραγγέλνουμε κάτι υγιεινό, όπως μία σαλάτα, αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να φτάσει και τις 600-700 θερμίδες αναλόγως το τι περιέχει. Η ατυχής αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν ξέρετε αληθινά τι τρώτε όταν επιλέγετε να παραγγείλετε από έξω. Κατά κανόνα, τα τρόφιμα που τρώτε στα εστιατόρια τείνουν να είναι πιο πλούσια σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη από τα τρόφιμα που τρώτε στο σπίτι. Επιπλέον, τα μεγέθη μερίδων ξεφεύγουν από μία λογική ποσότητα. Οπότε σίγουρα το σπιτικό φαγητό αποτελεί πάντοτε μία ιδανική λύση.

σχετικές αναρτήσεις