Έρευνες

Συμπληρώματα διατροφής: γιατί και πότε τα παίρνω

Η λήψη συμπληρωμάταων διατροφής μπορεί να γίνεται για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, τον εμπλουτισμό της διατροφής ή την πρόληψη νόσου. Η λίστα των συμπληρωμάτων διατροφής που μπορείτε να βρείτε στο εμπόριο είναι πραγματικά ατελείωτη. Από βιταμίνες, ανόργανά στοιχεία, ω-3 ω-6 λιπαρά οξέα, βότανα, αθλητικά συμπληρώματα έως συμπληρώματα γεύματος και προιόντα απώλειας βάρους.
Όμως χρειαζόμαστε πραγματικά όλα αυτά τα σκευάσματα ή αποτελεί όλο ένα μεγάλο διαφιμιστικό κόλπο;

Πώς ρυθμίζονται τα συμπληρώματα διατροφής;

Ο νόμος για την υγεία και την εκπαίδευση συμπληρώματος διατροφής, που εγκρίθηκε από το Κογκρέσο το 1994, ορίζει τα συμπληρώματα διατροφής ως προϊόντα που:

  • Προορίζονται για τη συμπλήρωση της διατροφής
  • Περιέχουν ένα ή περισσότερα συστατικά (όπως βιταμίνες, βότανα, αμινοξέα ή τα συστατικά τους)
  • Προορίζονται για λήψη από το στόμα
  • Επισημαίνονται ως συμπληρώματα διατροφής

Η ADA αναγνωρίζει ότι μία ομάδα ατόμων χρειάζεται συμπληρώματα διατροφής, διότι οι βιταμίνες και / ή τα μέταλλα που χρειάζονται είναι δύσκολο να ληφθούν σε επαρκείς ποσότητες από τη διατροφή. Αυτές οι ομάδες περιλαμβάνουν:

  • Έγκυες γυναικες
  • Μητέρες που θηλάζουν
  • Αυστηροί χορτοφάγοι – vegan
  • Άτομα με τροφικές αλλεργίες ή δυσανεξίες
  • Ατομα της τρίτης ηλικίας
  • Άτομα με ασθένειες όπως καρκίνος ή νεφροκαρδιαγγειακές ή οστικές ασθένειες

Είναι σύνηθες άτομα που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή να λαμβάνουν συμπλήρωμα βιταμίνης Β12, η οποία βρίσκεται σε τρόφιμα ζωϊκής προέλευσης.

Σε άτομα που παρατηρείται έλλειψη βιταμίνης D, χορηγούμε σχετικό συμπλήρωμα ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες.

Άτομα που πάσχουν από διαταραχές στην πρόσληψη της τροφής είναι απαραίτητο να λαμβάνουν ένα σύνολο σκευασμάτων καθώς δεν καλύπτουν της ανάγκες τους μέσω του φαγητού.

Υπάρχει κίνδυνος εμφάνισης ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα του εμβρύου σε περίπτωση έλλειψης φυλλικού οξέος. Γι’ αυτό τον λόγο γυναίκες που κάνουν προσπάθεια να μείνουν έγκυες ή διανύουν περίοδο εγκυμοσύνης λαμβάνουν απαραιτήτως φυλλικό οξύ. 

Γενικότερα, εάν δεν υπάρχει κάποια διατροφική έλλειψη δεν υπάρχει λόγος να λάμβάνουμε υπερβολικές δόσεις συμπληρωμάτων διατροφής κατά την δική μας κρίση. Εάν στηριχθούμε στα θεμέλια της διατροφής της χώρας μας, την Μεσογειακή Διατροφή θα λαμβάνουμε πληθώρα μικροθρεπτικών συστατικών με πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας.